Ik wil wel, maar mijn

hart klopt niet

Hartpas

Stichting Hartekind en de Patiëntenvereniging Aangeboren Hartafwijkingen (PAH) hebben samen de digitale HartPas ontwikkeld. Reden van dit initiatief was om het bestaande papieren Hartpaspoort completer en breder in de markt te zetten. In 2013 is de digitale HartPas opgeleverd via www.hartpas.nl. 

Het bestaande Hartpaspoort was alleen geschikt voor kinderen in de basisschoolleeftijd en uitsluitend verkrijgbaar in een papieren variant. Dat maakte het Hartpaspoort beperkt bruikbaar en niet levensloopbestendig. 

De nieuwe HartPas is beschikbaar voor alle leeftijden en voor alle typen aangeboren hartafwijkingen en is in twee vormen verkrijgbaar; de “digitale HartPas” en de “papieren HartPas”.  Beide varianten van de nieuwe HartPas zijn makkelijk online aan te passen en daardoor wél levensloopbestendig.

Bij de digitale HartPas is ook een app ontwikkeld (voor zowel Apple als Android). Deze app kan gebruikt worden door aanvragers van de pas, maar ook door de social content partners.

Een speciaal opgerichte denktank met ouders, kindercardiologen en ervaringsdeskundigen heeft de inhoud bepaald van de nieuwe digitale Hartpas. Zij hebben zich de simpele vraag gesteld; "welke informatie is noodzakelijk wanneer er om acute hulp gevraagd wordt en welke informatie is handig voor social content partners?"

De slogan van de HartPas is daarom niet voor niets:  "De pas die bij je hart past".

Het vernieuwende en innovatieve karakter zit in het feit dat de HartPas actuele medische en sociale content samenbrengt in één document. Zo dragen de gebruikers ervan altijd en overal hun meest recente (medische) informatie bij zich en is voor iedereen, op elk moment, in elke situatie en op iedere locatie de juiste informatie beschikbaar. Zo kan bij situaties die om acute hulp vragen direct juist gehandeld kan worden.

Bij het aanvragen van de ‘Papieren HartPas’ wordt een formulier op de website ingevuld. Nadat alle gegevens zijn ingevuld wordt deze als PDF op de eigen computer opgeslagen en kan vervolgens worden opgestuurd, gemaild en overhandigd aan social content partners.

Bij het ‘aanmaken van een online account’ worden de gegevens in de database opgeslagen, zodat bij wijzigingen niet het gehele formulier opnieuw ingevuld hoeft te worden. De data wordt in een database opgeslagen en kan op elk moment door de aanvrager ingezien en gewijzigd worden.

Met dank aan de (financiële) bijdrage van onze partners hebben we het initiatief van de HartPas in de markt kunnen zetten!

Kind zijn, hart nodig! ANBI Keurmerk goed besteed CBF erkend